lördag 20 april 2013

Första löprundan - check!

Idag var det dags! Har laddat ett tag nu för att våga ge mig ut på den där efterlängtade löprundan. Har  dragit mig för det då jag varit orolig att jag skulle bli besviken. Men i morse vaknade jag till fågelkvitter och en sol som strålade in och tänkte att NU är det dags.

Bytte snabbt om och gav mig ut! Helt underbart och jag fick glädjetårar i ögonen efter ett tag. Det kändes som om att en liten bit av mig själv hittades, den Mia som jag känner tittade fram!! Skönt att veta att hon inte är helt borta ;-).

Jag var ute i 30 min. Började gå i 5 min, sprang sedan i 10 min, gick i 5 min sprang 5 min och avslutade med 5 min gång. Hade på mig mina New Balance barfota skor och det kändes ju att de är tunna men det var skönt. Sprang dock endast på mjuka skogsstigar.

I morgon får det bli ett nytt inlägg om hur jag ska lägga upp löpningen framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar