måndag 25 februari 2013

Måndagströttheten slog till!

Idag var det ju dags för konditionspass på gymmet men inser att efter en helg i godis och mackans tecken inte är en särskilt bra uppladdning för intervaller.

Lämnade in Lilla M och tog mig till konditionsmaskinerna och där inne såg det ut som om att pensionärsföreningen hade årsmöte!! Inte en maskin var ledig! Gick på toa och när jag kom ut så var en roddmaskin ledig. Jag hade tänkt mig en ren cykelsession men tji fick jag (och kanske lite lättat också?). Rodde i fem minuter och sedan blev en cykel ledig så satte mig på den men då försvann verkligen ALL motivation... De där cyklarna är inte alls roliga.

Hoppade av och begav mig till spinningsalen som var ledig och klättrade upp på en av de cyklarna istället. Aj, sa rumpan men hjärnan var lite gladare iaf. Fick till slut betat av följande pass:

5 min uppvärmning
5 min med 20 sek full speed och 10 sek vila osv.
5 min återhämtning (ojoj vad jag flåsade!)
5 min intervaller som ovan
5 min nertrappning men ändå rätt bra fnurra på hjulen

Sen lite halvhjärtat stretch....så summeringen av dagens pass är väl rätt kass tyvärr :-(.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar